Hepp!!

Här kommer lite försenade bilder. Är på tok för dålig på att uppdatera... Skärpning! Men nu kommer det vara fullt upp med arbetsprover... Först ut är HDK i Göteborg. Men just nu känns det ganska bra i alla fall. Har börjat tänka och skissa. Men det är mycket att göra! Nu i mitten av december så kommer Konstfack också att släppa sina arbetsprover, det känns som att det kommer bli mer arbete med dom än med HDK:s. Men det kan man ju inte säga säkert. Håll tummarna för mig i vilket fall!
Här är det första som jag har gjort i silver här nere... Sad but true! Men mer silvergrejer ska det bli!
Min kanna, efter glasyrbränningen. Glasyren blev inte som den skulle, den skulle ha blivit lite mörkare grön/brun. Beror nog på att den ugnen som mina saker var med i strulade. Något exploderade och fel brännings-program blev kört, så de flesta glasyrerna blev lite knasiga.
Ett av torkstöden till kannan. Jag tyckte den var fin, så jag doppade den i lite glasyr och brände. Den blev bra, men inte som den skulle... Det är en kristallglasyr (det blir som små is-rosor i glasyren) men eftersom ugnen krånglade så blev det inte riktigt rätt.
Mitt bidrag till en kedjeuppgift. Det är kartong. Fick idén när jag satt och kollade på alla spillbitar från nattvardstyget. Jag gillar den jätte mycket, den kommer för övrigt att ställas ut imorgon!
Jag har även gjort klart mitt mässingsklot. Eller nästan i alla fall. Ska fota det också och lägga ut. Det är bara insidan som ska oxideras, sen är det färdigt!


Nej nu är det läggdags! Har varit ute i verkstan på tok för länge, det är ju trots allt en dag i morgon också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0