Back to the reality

Är tillbaka i Leksand nu efter en lång och jobbig resa. Först buss till mora, ca 6 timmar, och sedan vänta på tåg. 5 min innan tåget gick fick jag reda på att SJ lägger på 50kr om om man köper biljetten dirrkt på tåget. SÅ jag sprang ut från tåget och stressade för att hinna till biljett-automaten innan tåget gick. Men jag han i alla fall!

Imorgon ska jag fortsätta skissa på min skål som ska drivas upp... Det känns som att jag har en liten nackdel där, eftersom jag är den ända som inte har någon kostnärlig bakgrund. De flesta andra har någon form utav konstnärs eller design utbildning i bagaget, och det har inte jag:( Men men, man får göra så gott man kan helt enkelt!

Nä nu ska jag ta och knyta mig! Det har varit en jobbig dag med allt åkande med allt bagage! Hade med mig alldeles för mycket grejer ner! Bla, en hel väska på hjul med verktyg, och en halv bag med mat. Men jag tog mig ner med allting helt i alla fall!

Godnatt så länge!

Stress från början till slut

Igår så var vi till skroten i Rättvik och letade delar till en uppgift. Vi skulle göra insekter av det vi hittade på skroten. Sjukt kul och lärorikt. Uppgiften handlade om att man skulle få igång kreativiteten och respekten för materialet. Jag satt uppe till halv 3 igår natt och jobbade med vingarna till "flugan"... Ibland är man helt enkelt överambitiös. Jag lyckades i alla fall hålla deadlinen.

Efter frukosten imorse så skyndade jag mig ut till verkstaden för att försöka hinna klart. Vilket jag också blev, fem minuter innan vi skulle vara klara. Vi Corpus elever(vi är 3) fick en ny uppgift som vi iochförsig har välldigt lång tid på oss att bli klara med, men som är en ganska svår uppgift tycker jag. Vi ska skissa upp en uppsättning med nattvardstyg och göra en presentation om kyrksilvrets historia. Vi ska även göra en drivningsuppgift. Det är med andra ord gasen i botten på en gång!

Åker eventuellt hem nu på fredag och stannar över helgen, har inte bestämt mig riktigt. För på lördag så är det massor med aktiviteter både i Leksand och i Insjön. Annars så åker jag hem nästa helg, för ajg måste hämta mer verktyg!

Ja ja, nu ska jag ta igen lite förlorad sömn, det blev ju trots allt bara ca3 timmar inatt...

En till bild på flugan.

Jag var en av få som försökte använda lim så lite som möjligt! Använde limpistol en gång, och superlim på tre ställen. Det tycker jag är ganska bra jobbat!

Regntunga skyar

Har precis varit ner och ätit frukost, så nu är jag mätt och nöjd! Idag är det mulet och grått, det regnar lite mellan varven också. Trååkigt väder! ska ut på brandövning om en halvtimme eller nått. Varför klockan nio på morgonen? Senare idag ska vi vara i verkstaden och ställa i ordning våra arbetsbänkar.

Fick en lista på material som vi kommer behöva till bildveckorna, och det var en rejält lång lista! Måste nog ta cyklen bårt på clas ohlsson nästa vecka. Men all akrylfärg måste jag nog åka till borlänge eller mora och köpa, det stog tillochmed exakt vilken färg det skulle vara. Ja ja, ska ta och klä på mig och gå ut i regnet för brandövningen...

En lugn start

Klev upp tidigt idag för att äta frukost, och jäklar vilken frukost! Nästan som på hotell, men bara nästan. Sen tog jag mig en liten cykeltur runt Leksand, men jag glömde kameran hemma, så det blev inga bilder. Leksand är jättemysigt i alla fall, speciellt nu i kvälls solen. Ska lägga upp bilder på rummet också, det får bli någon gång jag har tid över...

Fick träffa resten av metallarna idag. Det är en salig blandning av människor från hela landet. Många lite egna personligheter. Har träffat lite folk från dom andra inriktningarna också och alla är jättehärliga! Här kommer jag att trivas som fisken i vattnet!

Ska upp på brandövning i morgon, klockan 9, sen efter lunch ska vi vara i verkstaden tror jag. Ååh, det ska bli så roligt å få börja jobba med silver "på riktigt".

Leksand

Sitter i Leksand och har precis fått i ordning rummet. Har träffat två av dom andra som bor i samma korridor, och det verkar vara sköna personer! Men imorgon så kommer dom andra 3 personerna som ska bo i korridoren, det ska bli spännande att få träffa dom.

Imorgon är det upp tidigt som gäller! Frukosten serveras halv 8, men det är inte upprop förrens klockan 14, så vad gör man hela förmiddagen? Någon som har något tips?:) Det ska i alla fall bli jättespännande att få träffa resten av metallklassen. Jag tror att jag kommer trivas jättebra här nere, det är i alla fall den känsla jag har nu, men det kan ju hinna ändra sig!

Nej nu är det sängen som hägrar, ska som sagt upp tidigt imorgon. Ska försöka ladda upp lite bilder på mitt nya hem också!:)

//Andréas

Välkommen till min nya blogg!