Update

Har äntligen tagit kort på vad jag håller på med nere i verkstan. Jag håller på och ska göra ett klot i mässing, med en utsågad oregelbunden form. Så nu håller jag på och driver mässingsplåt som är 1mm tjock. Det går väll framåt, men det tar sån jäkla tiiiiiiid! Speciellt när man driver i mässing, man hinner slå litegrann bara så blir den jättehård. Därför tar det längre tid att driva mässing än koppar, för mässingen måste glödgas mycket oftare. Aja, arbetet går ju framåt i alla fall.



Här är min finfina skiss, som kanske inte är jättebra, men bilden av hur det SKA se ut sitter i hjärnkontoret! Får se när jag är klar, om den bilden stämmer överes med den färdiga produkten.



Här är en av halvorna till klotet... Som sagt så ska kanterna drivas upp ganska mycket till, har kanske kommit halvvägs.



Den andra halvan. Här har den inte legat i betbadet så oxiden är fortfarande kvar. Får se sen när jag är klar, om jag kanske oxiderar klotet eller gör någon annan form av ytfärgning. Det får bli ett senare projekt!

Det är i alla fall vad jag håller på med just nu. Imorgon ska vi iväg till kyrkan här i Leksand för att titta på deras kyrksilver. Det är till en skissuppgift vi fått, vi ska skissa upp nattvardstyg (kyrksilver) och ta reda på lite klassiska element och historia kring nattvardstyget. Och på torsdag ska vi åka till Mora för att gå på Zorn-museet. Det ska bli spännande! Och i slutet på vecka 41 ska vi åka till Stockholm för att gå på lite gallerier och utställningar och hälsa på i några verkstäder. Vi ska även göra ett besök på Konstfack, kan bli lärorikt. Tänker ju söka in till konstfak nu i vår, så de återstår att se hur det blir med den saken.

Ojoj, det här blev ett lågnt inlägg! Nu ska jag ta och kika lite på en film och sen sova! Jag behöver all vila jag kan få, så jag blir frisk någon gång! Fast jag har mått bättre idag, det är nog penicilinets förtjänst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0